Interactieve webapplicatie gericht op conversie optimalisatie
Cent Pur Cent is een populair Belgisch schoonheidsmerk, gespecialiseerd in natuurlijke en minerale make-up. Het bedrijf werd opgericht door Caroline Rigo, een visagiste met meer dan 16 jaar ervaring in de schoonheidsindustrie. Cent Pur Cent richt zich op het leveren van eenvoudige, gezonde en verantwoorde make-upproducten die geschikt zijn voor alle huidtypes en vrouwen van alle leeftijden. De producten van Cent Pur Cent zijn vrij van schadelijke chemicaliën en zijn ontworpen om de huid te verzorgen en te verbeteren, waardoor ze perfect passen bij de behoeften van mensen met gevoelige huidtypen en huidproblemen zoals acne en roodheid.
Het merk heeft een sterke focus op het gebruik van pure en natuurlijke ingrediënten. Zo bestaan hun minerale poeders volledig uit natuurlijke mineralen, voornamelijk afkomstig uit Mica (Peru). Deze focus op zuiverheid en kwaliteit heeft Cent Pur Cent een solide reputatie opgeleverd binnen de Benelux, waar veel make-up liefhebbers de producten dagelijks gebruiken.
Maandenlang werkte Cent Pur Cent aan een nieuwe productlijn van hun primers. Dankzij de lancering van de nieuwe primers zouden de klanten van Cent Pur Cent voortaan een primer kunnen kopen die precies is samengesteld op basis van hun huidtype. Om hun campagne ‘It’s Prime Time’ nog succesvoller te maken besloot het bedrijf om een conversie.app te ontwikkelen, zodat websitebezoekers op een interactieve wijze op zoek konden gaan naar de primer die het meest bij hun past.
Conversie.app® is een van onze semi-SaaS producten dat de online klantreis optimaliseert aan de hand van interactie en personalisatie. In deze case study zullen we je meer vertellen over hoe we de conversie.app voor Cent Pur Cent hebben ontwikkeld, geïmplementeerd en geoptimaliseerd. Ben je benieuwd naar hoe wij Conversie.app® hebben opgericht? Bekijk dan de Conversie.app® case study.
Het toepassen van interactie en personalisatie is cruciaal om tegenwoordig de aandacht te kunnen trekken van websitebezoekers. Deze elementen zorgen ervoor dat klanten zich niet alleen bewust worden van je productaanbod, maar ook dat ze zich gewaardeerd en begrepen voelen, wat leidt tot hogere conversieratio's en meer klantbinding. Een goed voorbeeld van een conversie.app is de ‘Discover your fragrance profile’ test van Rituals. Zoals je in de slider hieronder ziet, biedt rituals met hun test (de ‘conversie.app’) bezoekers de mogelijkheid om op interactieve wijze hun ideale parfum te ontdekken.
Net als bij dit voorbeeld van Rituals, is een van de sterkste kenmerken van de Primer Quiz (de conversie.app van Cent Pur Cent) de hoge mate van interactie en personalisatie. De quiz is visueel aantrekkelijk en leidt gebruikers door een reeks vragen die specifiek zijn afgestemd op hun unieke behoeften. Dit verhoogt niet alleen de betrokkenheid van de gebruikers, maar zorgt er ook voor dat ze de quiz voltooien en hun ideale primer bestellen. Tevens verhoogt een conversie.app over het algemeen de Average Order Value, omdat er ook gepersonaliseerde upsells getoond kunnen worden op de slotpagina’s.
Om de online klantreis van Cent Pur Cent te optimaliseren met een conversie.app is er veel maatwerk toegepast. Voor het algoritme van de webapplicatie maakten we bijvoorbeeld gebruik van meerdere data-sets. Ook hebben we zoveel mogelijk UX/UI elementen van de webshop zelf gebruikt om een ‘psychologische onderbreking’ van de shopbeleving te voorkomen.
De conversie.app heeft met succes een fundamentele rol gespeeld in de primer campagne van Cent Pur Cent: niet alleen zijn het aantal verwachte extra bestellingen overtroffen, ook zijn er veel nieuwe klantinzichten gegenereerd dankzij de tracking-functionaliteiten van de conversie.app. Hieronder vind je een korte uitleg van de technologie die we ontwikkeld hebben voor Cent Pur Cent om het maximale te halen uit hun primer campagne.
Een uitdagende CTA knop met de tekst ‘Doe de primer quiz’ triggert de nieuwsgierigheid van bezoekers waardoor ze erop klikken en starten met de test…
…de interactie in de test, waar ze hun voorkeuren kunnen doorgeven, zorgt ervoor dat ze de flow afmaken
…en het gepersonaliseerde advies/resultaat op het einde zorgt voor de conversie en upsell.
Ieder bedrijf dat een conversie.app laat maken krijgt toegang tot hun eigen Content Management Systeem (CMS), en de mogelijkheid om hun maillijst te kunnen koppelen (in dit geval met het programma ‘Klaviyo’). Met het CMS kunnen ze zelfstandig aanpassingen doen aan hun conversie.app, zonder zelf software code te hoeven schrijven. Tevens geven we toegang tot het Statistieken platform, dat gekoppeld is aan Google Analytics. Door aanpassingen te doen aan zowel het CMS als het Statistieken platform konden we ze beide naadloos laten aansluiten op de specifieke behoeften van Cent Pur Cent.
De combinatie van beide platformen biedt een sterk fundament voor het optimaliseren van conversies. Het Statistieken platform toont namelijk de webpagina’s waar de meeste mensen afhaken, en het CMS kan vervolgens gebruikt worden om die pagina’s zelfstandig te verbeteren. Door dit proces van verbetering enkele weken uit te voeren beschik je uiteindelijk over een sterk presterende funnel met een zeer hoog conversiepercentage.
Let’s Connect
Deze case study heeft weer bewezen dat maatwerk software een waardevolle investering kan zijn, ook voor marketing- en salesinitiatieven. Dankzij de intensieve samenwerking met Cent Pur Cent beschikt het bedrijf nu over een interactieve webapplicatie die naadloos aansluit op de huisstijl van hun website, zorgt voor meer bestellingen en extra klant-inzichten genereert.
Ben je benieuwd geworden hoe je jouw idee zou kunnen omzetten tot een succesvol product? Of interesse in een conversie.app voor jouw website of webshop? Neem dan hieronder vrijblijvend contact op, we gaan graag met je in gesprek en zijn benieuwd naar jouw verhaal.