Expertises
Marktplaats, Tikkie en e-Boekhouden: een paar voorbeelden van digitale producten die ooit begonnen met een simpel idee en een klein budget, maar inmiddels impact maken op het dagelijkse leven van duizenden mensen.
Deze drie gevestigde bedrijven hebben het volgende gemeen:
Het omzetten van een idee naar een winnend product vergt meer dan software ontwikkeling alleen. Daarom bieden wij full-cycle ondersteuning aan met betrekking tot het kritisch meedenken, ontwikkelen en vermarkten van je toekomstige product.
Veel succesvolle producten ontstaan door ondernemers die inspelen op kansen in hun markt. Dankzij de diepgaande kennis die ze hebben van hun markt, weten ze goed waar de behoeftes liggen. Dit wordt de Product-Founder fit genoemd, en is een van de grootste succesfactoren voor een winnend product.
Naast het inspelen op kansen in de markt, zijn er ook veel ondernemers die hun bedrijf eerst intern automatiseren, en de oplossing vervolgens vermarkten als software product. Hieronder zie je een aantal ondernemers die samen met ITR Connect hun innovatieve idee hebben omgezet tot een succesverhaal.
John is de eigenaar van RAAD International, een administratiekantoor dat buitenlandse bedrijven bedient die zaken doen met Nederland.
Om zijn eigen bedrijfsvoering te optimaliseren liet John een maatwerk CRM systeem ontwikkelen. In vergelijking tot bestaande systemen op de markt bleek John’s systeem veel beter te werken: zowel op gebied van efficiëntie als gebruikerservaring. De keuze om het product te vermarkten was dus snel gemaakt, en Oase Plus was ontstaan.
Daarom vermarkten we het nu onder de naam “Oase Plus”. Ook hier helpt ITR ons erg goed bij: niet alleen technisch, maar ook op zakelijk en juridisch gebied."
Esther helpt bedrijven om inzicht te krijgen in hun financiële situatie, en begeleidt ze om ‘Profit First’ te gaan ondernemen.
Dat is niet onbelangrijk, want 4 op de 5 keer gaan ondernemers failliet als gevolg van een slecht inzicht in hun financiële positie. Daarom klopte Esther bij ons aan om een SaaS product te ontwikkelen dat ondernemers hierin zou kunnen ondersteunen. Zo is TaxBee ontstaan, een gebruiksvriendelijk platform dat slimme belasting-inzichten genereert dankzij koppelingen met boekhoudsystemen en automatische berekeningen.
ITR Connect toont veel betrokkenheid bij het proces en het contact verloopt altijd prettig en professioneel."
Karima is de eigenaresse van Ocullus Consultancy, een expertisebureau op het gebied van objectieve werving en selectie.
Karima maakte veel gebruik van Excel-lijstjes om haar objectieve werving- en selectieprocessen uit te kunnen voeren. Ze liep tegen veel beperkingen aan, en stapte daarom naar ons om haar unieke werkwijze te vertalen naar een op maat gemaakt recruitmentsysteem.
Dit systeem zorgde uiteindelijk niet alleen voor veel tijdwinst, maar verhoogde ook de kans op een perfecte match. Dit wekte de interesse bij organisaties als de gemeente Utrecht en het bedrijf OTTO Workforce, die het systeem al snel in gebruik namen. Zo ontstond Evenness: een compleet recruitmentsysteem dat diversiteit en inclusie op de werkvloer bevordert.
Over de samenwerking met ITR Connect vertelt Karima het volgende:
"De samenwerking met ITR Connect kan ik iedereen aanraden. Het is een
organisatie die net iets meer doet dan nodig is. Wat voor mij erg prettig is, omdat veel zaken
nieuw zijn voor mij.
Wat ik zelf belangrijk vind, is dat ik ze kan vertrouwen. Ze hebben veel kennis en nemen echt de
tijd om
alles helder en duidelijk uit te leggen of advies te geven. Ten slotte is hun prijs/kwaliteit
verhouding erg
goed. Ik heb zelf veel contact gehad met Yasar en Aclan. Dat verliep prettig en vakkundig."
Lees verder
MVP ontwikkeling tegen kostprijs
Iedere ondernemer zou een kans moeten krijgen om zijn/haar idee te valideren in de markt. Daarom ontwikkelen wij MVP’s tegen kostprijs. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat MVP’s met de juiste werkwijze, branding en product-market fit kunnen worden omgezet tot winnende producten. Wij dragen graag bij aan dit succes, en prioriteren langdurige samenwerkingen boven snelle winsten.
Ontzorging van support en taken
Als ondernemer heb je het al druk genoeg. Daarom bieden wij je de optie om tegen een aantrekkelijk vast tarief ontzorgd te worden van taken die komen kijken bij het runnen van een softwareproduct. Dit kan variëren van het afhandelen van support-aanvragen van gebruikers, tot het regelen van afspraken met potentiële investeerders.
Geen vendor lock-in
Voor het gemak, of om commerciële doeleinden, gebeurt het dat softwarebedrijven software ontwikkelen die ervoor zorgt dat de opdrachtgever afhankelijk van ze wordt (bv. door gebruik van onbekende programmeertalen en/of frameworks). Wij doen daar niet aan. Wij ontwikkelen alleen in bekende programmeertalen, teken altijd een geheimhoudingsverklaring en leggen het intellectuele eigendom altijd bij de opdrachtgever. Verder leveren wij onze scripts altijd aan met documentatie.
Robuuste security, back-ups & hosting
Wat betreft het back-up beleid, de hosting en de beveiliging van jouw software product, zijn wij het braafste jongetje van de klas. Systemen die we ontwikkelen zijn AVG-compliant, worden gehost op het Google Cloud platform en kennen een strikt back-up beleid. Daarnaast ontwikkelen we webapplicaties altijd met de meest recente versie van Laravel, een krachtig PHP framework met beveiligingsfuncties als SQL-injectiepreventie en CSRF- en XSS-bescherming.
Toegang tot ons internationale netwerk
Wanneer een product potentie heeft op globale schaal, stellen we ons netwerk open om de kans op een succesvolle internationale roll-out te vergroten. Ons netwerk bestaat uit gerenommeerde software resellers uit Noord-Amerika en het Midden-Oosten. Zij voeren acquisitie uit door de key selling points van jouw product te vertalen naar lokale behoeften. Vaak opereren deze resellers op commissiebasis, waardoor je zelf met weinig risico een nieuwe markt kan gaan aanboren.
IE- en merkrechten zijn 100% van jou
De code die we voor je ontwikkelen wordt jouw intellectuele eigendom. Na de ontwikkeling, of per ontwikkelfase, zal je de meest recente versie van de broncode ontvangen. Je zal dus geen leveranciersafhankelijkheid ervaren. Daarnaast komt er het een en ander kijken bij het vermarkten van een nieuw product. Het registreren van het merk is hier een voorbeeld van. We hebben hiervoor een vast stappenplan opgesteld met belangrijke zaken. Dit stappenplan zullen we uiteraard met je delen, en je hier goed in begeleiden.
Jouw innovatieve idee omzetten tot een winnend product vergt meer dan software ontwikkeling alleen.
Snelle validatie middels een MVP, feedback-gedreven development en het hanteren van product-led growth zijn cruciaal. We zullen je hierin goed begeleiden zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Deel hieronder beknopt je product idee met ons. We zullen binnen 24 uur contact met je opnemen om je een beeld te geven van de kosten, mogelijkheden en tijdlijn van jouw softwareproject.
De totale projectkosten zullen afhangen van verschillende factoren als de complexiteit van de software, het aantal functies en de technologie. Het ontwikkelen van MVP’s doen wij tegen kostprijs, zodat onze klanten hun idee op laagdrempelige wijze kunnen valideren in de markt. Hiernaast stellen we vaak onze uitgebreide verzameling met standaardfuncties beschikbaar, waardoor de investering in een MVP vaak beperkt blijft tot een bedrag van 5.000 tot 25.000 euro. Om een goed beeld te krijgen van de kosten voor jouw project raden we je aan gebruik te maken van onze Projectscan.
Een Minimum Viable Product (MVP) is de uitwerking van een software idee tot een kleine werkbare applicatie met alleen essentiële functionaliteiten. Wij adviseren altijd om te beginnen beginnen met een MVP. Dit stelt je in staat om in een vroege fase al feedback te verzamelen, en een product te ontwikkelen dat naadloos aansluit op de behoeftes van je doelgroep. Zo verspil je geen budget aan onnodige functionaliteiten die niet gebruikt zullen worden. Het ontwikkelen van MVP’s doen wij tegen kostprijs. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
Tof! Dat kan zeker, en daar helpen we je graag bij.
Middels koppelingen met ChatGPT (OpenAI) en Gemini (Google DeepMind) hebben we al veel software producten ontwikkeld die een AI component bevatten.
Door gebruik te maken van onze Projectscan ontvang je binnen 24 uur een beeld van de mogelijkheden en kosten van jouw AI project.
Digitale producten, ook wel software producten genoemd, hebben betrekking op elk type product dat digitaal is ontwikkeld en digitaal wordt gedistribueerd.
Onze focus ligt op het ontwikkelen van web- en mobiele applicaties, in de vorm van online platformen en SaaS producten.
Op deze manier helpen we ondernemers om hun innovatieve ideeën om te zetten tot tastbare applicaties die een belangrijke rol zullen spelen in de groeiende digitale economie.
In 1 dag kan je al een app ontwikkeld hebben. Dit is mogelijk als jouw idee om te zetten is tot een simpele tool, of voornamelijk bestaat uit basisfuncties. Over het algemeen zal het ontwikkelen van een MVP 2 tot 8 weken duren. In deze periode zullen we meerdere contactmomenten hebben waarin je ons van tussentijdse feedback kan voorzien. Hierdoor weten we zeker dat het MVP zal voldoen aan jouw wensen, en je verwachtingen zal overtreffen. Om een goed beeld te krijgen van de kosten en tijdlijnen van jouw project, raden we je aan gebruik te maken van onze Projectscan.
Lees meer
Lees meer
Lees meer
Lees meer
Lees meer
Lees meer
Lees meer