Een CRM voor de grootste verbinder van Nederland

Maatwerk software voor netwerkorganisatie BID

Een CRM voor de grootste verbinder van Nederland

itr background shadow orange

Sinds de oprichting in 2008, heeft de Big Improvement Day (BID) zich gepositioneerd als een cruciaal platform voor het bevorderen van positieve verandering binnen de Nederlandse samenleving. Door jaarlijks leiders uit verschillende sectoren zoals overheid, bedrijfsleven, onderwijs en wetenschap samen te brengen, stimuleert de BID innovatie en samenwerking om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.

Naast het jaarlijkse BID event dat plaatsvindt op de derde dinsdag van januari, organiseert de BID meerdere evenementen waarin altijd één van de volgende thema's centraal staat: onderwijs, sport, zorg, klimaat of arbeidsmarkt. Tijdens deze evenementen komen relevante actoren bijeen onder het motto van: “Eén goed idee. Eén goed contact. Eén goede actie.

De uitdaging van de Big Improvement Day De uitdaging van de Big Improvement Day

De uitdaging van de Big Improvement Day

De BID kampte met een toenemende complexiteit van het beheren van een groeiend netwerk van deelnemers en partners en een toenemende reeks van evenementen en workshops. De organisatie had behoefte aan een systeem dat niet alleen de logistieke aspecten kon stroomlijnen maar ook een diepere interactie en engagement met en tussen de deelnemers kon faciliteren. Alleen al het simpelweg bijhouden van alle contacten vanuit een standaard CRM systeem en losse Excel-lijstjes voldeed niet meer.

Wens: werken vanuit één centrale omgeving

De eisen van de BID waren simpel. In de woorden van Ralph van Hessen, oprichter van de Big Improvement Day: “We willen kunnen werken vanuit één geïntegreerd systeem van waaruit het hele team zijn werk kan doen.” Om deze wens realiteit te maken zijn we met de BID een intensief traject gestart om alle processen, van eventmanagement en partnerbestand tot PR en communicatie, zoveel mogelijk te digitaliseren en te integreren in één centrale cloud-based omgeving.

Nadat we een goed begrip hadden gekregen van de unieke behoeften en uitdagingen, werd het tijd om het functioneel ontwerp van het toekomstige systeem van de BID uit te werken. Hierin hielden we rekening met de functionaliteiten van de toenmalige CRM oplossing van de BID, die we dankzij onze eigen uitgebreide functiebibliotheek konden gebruiken als startpunt voor het maatwerk systeem.

Bankacrm

BID HQ. Bankaplein 2, Den Haag

Oplossing: het BankaCRM

In meerdere ontwikkelsprints, waarin we heilig de principes van de Agile methodiek volgden, is het maatwerk systeem tot stand gekomen. In samenwerking met Mees van den Berg, operationeel manager bij de BID, zorgden we ervoor dat de wensen en eisen van alle stakeholders in de organisatie meegenomen werden in de ontwikkeling. Dit heeft ervoor gezorgd dat de BID inmiddels een maatwerk systeem geniet dat goed aansluit op de behoeftes van alle eindgebruikers. En de naam die de organisatie, gevestigd op het Bankaplein in Den Haag, vol trots heeft gegeven aan het systeem? Het BankaCRM. Een toepasselijke naam voor het systeem dat inmiddels het fundament vormt voor de operationele excellentie binnen de organisatie.

Enkele functionaliteiten van het BankaCRM

Het BankaCRM is een holistische omgeving geworden waaruit de gehele bedrijfsvoering beheerd kan worden. Denk aan het versturen van offertes, het beheren van de pipeline en het inplannen van kennismakingen. Hieronder zie je enkele unieke functionaliteiten die zijn ontwikkeld specifiek voor de BID.

Deelnemers- en segmentatiebeheer

Dynamische profielen

Geoptimaliseerd met AI

Interesses en vaardigheden

Geoptimaliseerd met AI

Competentie-matching

Event management

Ticketing, communicatie en administratie

Geoptimaliseerd met AI

Capaciteitsbeheer

Multi-track agendabeheer

Integraties

Realtime mail- en agendabeheer (Outlook)

Chatfunctie met WhatsApp-koppeling

Uitgebreide import- en exportfuncties

ster itr ster itr ster itr ster itr ster itr

Mees over de samenwerking

Voor ons bedrijf hadden we software op maat nodig, omdat de bestaande oplossingen op de markt niet goed bij ons paste. ITR Connect bood hierin uitkomst. Ik heb tijdens het traject samengewerkt met Yasar. Dit was prettig, gezellig en bovenal professioneel. ITR heeft bij elke stap van de ontwikkeling van ons CRM-systeem proactief meegedacht, wat heeft geresulteerd in iets beters dan we vooraf hadden kunnen bedenken. Ik kan de samenwerking met ITR Connect iedereen aanraden. Een goede prijs/kwaliteit verhouding en professionele houding. Bedankt!

mees bid

Mees van den Berg

Operationeel Manager BID

De eerste stap in jouw digitalisering

Of het nu gaat om het automatiseren van een simpel werkproces, of het uitvoeren van een volledig digitaliseringstraject: maatwerk software brengt je organisatie verder. Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf? Vraag dan hieronder een vrijblijvende Workflow Quickscan aan.

Recente
projecten.

ITR favicon wit
Event-driven architecture Bedrijfssoftware

Verse koffie dankzij een geïntegreerd ERP

Lees meer

ITR favicon wit
Event-driven architecture Bedrijfssoftware

De efficiëntste binnendienst van Nederland

Lees meer

ITR favicon wit
Event-driven architecture Bedrijfssoftware

Van rondslingerende documenten naar een overzichtelijk systeem

Lees meer