Randstad Personenschade Letseladvies software

DMS op maat voor LetselAdvies - Randstad Personenschade

Van rondslingerende documenten naar één overzichtelijk systeem

itr background shadow orange

Ruim 25 jaar geleden werd LetselAdvies - Randstad Personenschade opgericht, als eerste bi-culturele schaderegelingsbureau van Nederland. Sindsdien heeft LetselAdvies meer dan 20.000 slachtoffers geholpen vanuit 8 kantoren verspreid over heel het land. Wat LetselAdvies uniek maakt is hun specialisme in het bedienen van multiculturele cliënten. Dit doen zij door rechtshulp aan te bieden in 8 verschillende talen en rekening te houden met religieuze en culturele gevoeligheden.

Letseladvies - case Letselavies - case2

Naast het bijstaan van slachtoffers van letselzaken zet Ethem Emre, de oprichter van LetselAdvies, zich via zijn bedrijf in voor de verdere integratie van burgers met een migratieachtergrond. Zo ondersteunt Ethem via LetselAdvies meerdere sociaal-maatschappelijke projecten en re-integratietrajecten, en streeft hij ernaar zijn bedrijf te transformeren naar een ideële organisatie.

De uitdaging van LetselAdvies

Elke letselschadezaak brengt een omvangrijke hoeveelheid documentatie met zich mee, waaronder medische rapporten, juridische documenten, communicatie met betrokken partijen, etc. Je kunt je dus voorstellen dat in het 25 jarige bestaan van LetselAdvies, waarin meer dan 20.000 slachtoffers zijn geholpen, de stapel documenten erg groot is geworden. Ondanks dat LetselAdvies een aantal jaar geleden in een digitaliseringsslag is overgestapt naar digitale dossiers, was de behoefte aan een centraal en overzichtelijk systeem groter dan ooit.

LetselAdvies groeit namelijk snel, maar draagt tegelijkertijd de verantwoordelijkheid om de gevoelige documenten van zijn cliënten secuur te beheren. Daarom benaderde Ethem Emre ons om een Document Management Systeem (DMS) te ontwikkelen. Zijn wens was duidelijk: een cloud omgeving waarin alle (oude en actuele) documenten van de 8 kantoren efficiënt beheerd, gearchiveerd en toegankelijk gemaakt konden worden. Daarnaast was zijn harde eis dat het systeem de compliance met wet- en regelgeving zou garanderen.

Ondanks dat er meerdere kant-en-klare documentmanagementsystemen op de markt te vinden zijn, koos Ethem voor een maatwerk oplossing. Hieronder vind je een paar van zijn motieven hiervoor:

De reis naar operationele excellentie

Voor dit project was het belangrijk dat de wensen van de verschillende stakeholders in het bedrijf zouden worden meegenomen, dus ook de behoeften van de individuele kantoren. Hiervoor zijn we het hele land afgereisd om inventarisatiesessies te houden met het personeel van LetselAdvies. Deze sessies hebben geleid tot waardevolle inzichten waarmee we een robuust functioneel ontwerp hebben kunnen opstellen. De ontwikkeling van het DMS voor LetselAdvies werd uitgevoerd aan de hand van de Scrum-methodologie, wat zorgde voor een dynamisch en adaptief ontwikkelproces.

Scrum-agile-werkwijze-itr

Scrum deelt het project namelijk op in meerdere ontwikkelsprints, elk variërend van 2 tot 4 weken, waarin nieuwe versies van de software werden opgeleverd. Deze aanpak maakte het mogelijk om continu feedback te integreren, wat essentieel was om het systeem naadloos aan te laten sluiten op de wensen en eisen van de eindgebruikers. Hieronder zie je enkele functionaliteiten die zijn ontwikkeld voor het documentmanagementsysteem van LetselAdvies.

Ster ITR

Centrale documentopslag

Veilige, centrale opslag voor eenvoudige toegang en consistentie over alle kantoren.

Ster ITR

Beveiligingsmaatregelen
(MFA, RBAC, IDS, encryptie)

Role-Based Access Control, end-to-end Encryptie waar nodig, Intrusion Detection software en automatische logouts.

Ster ITR

Meertalige interface en documentvertaling

Ondersteuning van meerdere talen voor documentbeheer en mogelijkheid tot automatische vertaling van documenten (Nederlands, Engels, Turks, Arabisch, Pools en Bulgaars).

Ster ITR

Workflow automatisering

Automatisering van routinematige processen zoals het goedkeuren van documenten en verwerken van cliëntgegevens.

Ster ITR

Documentindexering en tagging

Automatische documentindexering en taggings-mogelijkheden voor structuur en een snellere toegang tot documenten.

Ster ITR

Geavanceerde zoekfunctionaliteit

Krachtige zoektools om snel specifieke documenten te vinden, rekening houdend met de rechten van de desbetreffende gebruiker.

Ster ITR

Versiebeheer en digitaal ondertekenen

Automatische logging van wijzigingen in documenten, en de mogelijkheid om documenten digitaal te ondertekenen.

Ster ITR

Mobiele toegankelijkheid

Dit stelt medewerkers in staat om via smartphones of tablets gebruik te maken van het DMS.

Ster ITR

Integraties met externe platforms

Koppelingen met de website, een juridische database, het CRM, mail en WhatsApp.

Digitaliseren doen we samen

Of het nu gaat om het automatiseren van een simpel werkproces, of het uitvoeren van een volledig digitaliseringstraject: maatwerk software brengt je organisatie verder. Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf? Vraag dan hieronder een vrijblijvende Workflow Quickscan aan.

Meld je hier aan voor de vrijblijvende Workflow Quickscan

Recente
projecten.

ITR favicon wit
Event-driven architecture Bedrijfssoftware

De efficiëntste binnendienst van Nederland

Lees meer

ITR favicon wit
Event-driven architecture Bedrijfssoftware

Een CRM voor de grootste verbinder van Nederland

Lees meer

ITR favicon wit
Event-driven architecture Bedrijfssoftware

Verse koffie dankzij een geïntegreerd ERP

Lees meer