DMS op maat voor LetselAdvies - Randstad Personenschade
Ruim 25 jaar geleden werd LetselAdvies - Randstad Personenschade opgericht, als eerste bi-culturele schaderegelingsbureau van Nederland. Sindsdien heeft LetselAdvies meer dan 20.000 slachtoffers geholpen vanuit 8 kantoren verspreid over heel het land. Wat LetselAdvies uniek maakt is hun specialisme in het bedienen van multiculturele cliënten. Dit doen zij door rechtshulp aan te bieden in 8 verschillende talen en rekening te houden met religieuze en culturele gevoeligheden.
Naast het bijstaan van slachtoffers van letselzaken zet Ethem Emre, de oprichter van LetselAdvies, zich via zijn bedrijf in voor de verdere integratie van burgers met een migratieachtergrond. Zo ondersteunt Ethem via LetselAdvies meerdere sociaal-maatschappelijke projecten en re-integratietrajecten, en streeft hij ernaar zijn bedrijf te transformeren naar een ideële organisatie.
Elke letselschadezaak brengt een omvangrijke hoeveelheid documentatie met zich mee, waaronder medische rapporten, juridische documenten, communicatie met betrokken partijen, etc. Je kunt je dus voorstellen dat in het 25 jarige bestaan van LetselAdvies, waarin meer dan 20.000 slachtoffers zijn geholpen, de stapel documenten erg groot is geworden. Ondanks dat LetselAdvies een aantal jaar geleden in een digitaliseringsslag is overgestapt naar digitale dossiers, was de behoefte aan een centraal en overzichtelijk systeem groter dan ooit.
LetselAdvies groeit namelijk snel, maar draagt tegelijkertijd de verantwoordelijkheid om de gevoelige documenten van zijn cliënten secuur te beheren. Daarom benaderde Ethem Emre ons om een Document Management Systeem (DMS) te ontwikkelen. Zijn wens was duidelijk: een cloud omgeving waarin alle (oude en actuele) documenten van de 8 kantoren efficiënt beheerd, gearchiveerd en toegankelijk gemaakt konden worden. Daarnaast was zijn harde eis dat het systeem de compliance met wet- en regelgeving zou garanderen.
Ondanks dat er meerdere kant-en-klare documentmanagementsystemen op de markt te vinden zijn, koos Ethem voor een maatwerk oplossing. Hieronder vind je een paar van zijn motieven hiervoor:
Voor dit project was het belangrijk dat de wensen van de verschillende stakeholders in het bedrijf zouden worden meegenomen, dus ook de behoeften van de individuele kantoren. Hiervoor zijn we het hele land afgereisd om inventarisatiesessies te houden met het personeel van LetselAdvies. Deze sessies hebben geleid tot waardevolle inzichten waarmee we een robuust functioneel ontwerp hebben kunnen opstellen. De ontwikkeling van het DMS voor LetselAdvies werd uitgevoerd aan de hand van de Scrum-methodologie, wat zorgde voor een dynamisch en adaptief ontwikkelproces.
Scrum deelt het project namelijk op in meerdere ontwikkelsprints, elk variërend van 2 tot 4 weken, waarin nieuwe versies van de software werden opgeleverd. Deze aanpak maakte het mogelijk om continu feedback te integreren, wat essentieel was om het systeem naadloos aan te laten sluiten op de wensen en eisen van de eindgebruikers. Hieronder zie je enkele functionaliteiten die zijn ontwikkeld voor het documentmanagementsysteem van LetselAdvies.
Centrale documentopslag
Veilige, centrale opslag voor eenvoudige toegang en consistentie over alle kantoren.
Beveiligingsmaatregelen
(MFA, RBAC, IDS, encryptie)
Role-Based Access Control, end-to-end Encryptie waar nodig, Intrusion Detection software en automatische logouts.
Meertalige interface en documentvertaling
Ondersteuning van meerdere talen voor documentbeheer en mogelijkheid tot automatische vertaling van documenten (Nederlands, Engels, Turks, Arabisch, Pools en Bulgaars).
Workflow automatisering
Automatisering van routinematige processen zoals het goedkeuren van documenten en verwerken van cliëntgegevens.
Documentindexering en tagging
Automatische documentindexering en taggings-mogelijkheden voor structuur en een snellere toegang tot documenten.
Geavanceerde zoekfunctionaliteit
Krachtige zoektools om snel specifieke documenten te vinden, rekening houdend met de rechten van de desbetreffende gebruiker.
Versiebeheer en digitaal ondertekenen
Automatische logging van wijzigingen in documenten, en de mogelijkheid om documenten digitaal te ondertekenen.
Mobiele toegankelijkheid
Dit stelt medewerkers in staat om via smartphones of tablets gebruik te maken van het DMS.
Integraties met externe platforms
Koppelingen met de website, een juridische database, het CRM, mail en WhatsApp.
Of het nu gaat om het automatiseren van een simpel werkproces, of het uitvoeren van een volledig digitaliseringstraject: maatwerk software brengt je organisatie verder. Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf? Vraag dan hieronder een vrijblijvende Workflow Quickscan aan.
Meld je hier aan voor de vrijblijvende Workflow Quickscan